TIVOLI JO11-1

Bekerwedstrijden

Brabantia JO11-4 – Tivoli JO11-1

31-08-’19

Eerste wedstrijd op groter veld met 8 tegen 8, vooraf wat geworsteld met veldverdeling. Tijdens de training veel de grootte van het veld en de posities gebruikt tijdens oefeningen. De posities werden aardig goed aangehouden, iets wat bij de tegenstander nog niet het geval was. Dit maakte dat we op de zijkanten veel ruimte kregen, en dus ook hier ook zoveel mogelijk de bal probeerde te krijgen. We hebben maar een paar kansen weg gegeven, maar die werden goed gestopt door Niels, die vaak goed uitkwam en het hiermee erg moeilijk maakte voor de tegenstander. Duelkracht moeten we nog aan werken, maar voor de rest een prima 1e wedstrijd.

Tivoli JO11-1 - Tongelre JO11-2

07-08-’19

De tegenstander had 2 betere spelers, deze kregen in het begin te veel ruimte. Wij speelden op positie, en die 2 spelers niet, hierdoor kwamen ze telkens in de andere zone van een speler van ons. Dit omgezet na het 1e kwart, Nathan en Luuk moesten verdedigend deze 2 spelers opvangen, en aanvallend weer vanuit hun positie. Dit gaf wat onduidelijkheid bij de rest, wie moesten zij nu verdedigen. In het 3e kwart dit toegelicht, waardoor verdedigend de taken duidelijk waren. Dat ging steeds beter naar mate de wedstrijd vorderde. De tegenstander gebruikte slim het dode moment bij de aftrap, zij scoorden 3 keer direct na de aftrap, puntje om aan te werken. Qua veldspel en kansen waren wij de bovenliggende partij, hun keeper heeft ontzettend veel ballen gestopt, hierdoor bleef het verschil in doelpunten klein. Tien minuten voor tijd kwamen zij op 5-5, na goed combinatiespel vanaf de rechterkant kon Nathan hard inschieten 6-5. Hierna kreeg de tegenstander geen kans meer en speelden we de wedstrijd uit.